Popularność płatności zbliżeniowych w Polsce

Czy wiesz, że Polacy są liderami, biorąc pod uwagę częstotliwość korzystania z płatności zbliżeniowych? Czy już wkrótce staniemy się drugą Szwecją, bo przecież w tym kraju gotówki nie używa się już praktycznie wcale? Jeszcze nam do tego daleko, pewne jest natomiast, że w ostatnich latach znacznie zmieniła się świadomość Polaków w kwestii korzystania z bankowości mobilnej.

Polacy o płatności kartą

Przede wszystkim młodzi Polacy chętnie wykorzystują nowoczesną technologię. Zdają sobie sprawę, że terminal kart płatniczych jest lepszą metodą płacenia aniżeli tradycyjny pieniądz. Środki ulokowane na rachunku bankowych są w pełni bezpieczne, nie ma możliwości, by pieniądze zostały skradzione, zgubione czy zniszczone. Docenia się także wygodę płacenie i znacznie krótszy czas obsługi przy sklepowej kasie.

Z karty zbliżeniowej najrzadziej korzystają seniorzy, chociaż zauważa się trend, zgodnie z którym również Polacy w podeszłym wieku doceniają możliwość płatności bez tradycyjnej gotówki. Co więcej, coraz więcej seniorów korzysta też z internetowej platformy bankowej w celu zarządzania własnymi finansami, chociażby w celu regulowania comiesięcznych opłat.

Płatności kartą w biznesie

Przedsiębiorcy, szczególnie ci, których główną działalnością są obiekty handlowe, zwracają też uwagę na bezpieczeństwo codziennego utargu. Jeśli pieniądze są księgowane na koncie firmy, nie tylko są chronione, ale ułatwiają także comiesięczne rozliczenia. Raporty mogą być generowane automatycznie, nie ma też mowy o błędach w wyliczeniach księgowych.

Okazuje się także, że sklepy, w których funkcjonuje terminal płatniczy, generują znacznie wyższe dochody. Wszystko dlatego, że oferują dogodną formę płatności. Sam terminal coraz częściej pełni też funkcję bankomatu – z kasy można wypłacić gotówkę, o ile tylko zrealizuje się zakup o jakiejkolwiek wartości.

Sama popularność terminali sprawia, że płatności bezstykowe przy użyciu karty płatniczej są możliwe praktycznie w każdej branży i dotyczą realizacji nabywania wszelakich produktów i usług. Kartą płacić można już nie tylko w sklepach ogólnospożywczych czy tych z odzieżą, ale także w restauracjach i innych punktach gastronomicznych. Na wirtualny pieniądz stawia zresztą większość właścicieli firm, bez względu na sektor, w którym działają. Dzięki temu wirtualnym pieniądzem zapłacić można w warsztatach samochodowych, u stomatologa, kosmetyczki, zamawiając usługę prania, naprawy butów czy audyt seo. Warszawa nie jest jedynym miastem, w którym praktykuje się terminale płatnicze. Ten trend obecny jest na terenie całego kraju.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here