Dostałeś wiadomość od spedytora, że jedziesz na Anglię ? Jeśli Twoja firma wysyła Cię Eurotunnelem przez kanał la Manche nie masz się czego obawiać.
Kierujesz się na Calais, zjeżdżasz zjazdem nr 42 z autostrady A 16 znaki na tunel s/s la Manche, dalej poprowadzą Cię znaki wnet na sam wagon. Pamiętaj, że na terminalu w Calais powinieneś pojawić się minimum 30 minut przed odjazdem ale nie wcześniej niż dwie godziny. Kiedy dojedziesz do pierwszych bramek zapewne ściągną Cię na kontrolę, to standardowa procedura. Wjeżdżasz pod wiatę. Kiedy nadejdzie Twoja kolej wysiadasz i idziesz po pasach do baraku gdzie podbijają Ci CMR i kiedy pozwolą, wracasz do auta. Potem Panowie w odblaskowych kamizelkach razem z dwoma psami obejdą dookoła Twoje auto. Następnie droga poprowadzi Cię do kolejnych bramek gdzie kamera odczyta Twoją rejestrację i wówczas będziesz mógł obsługiwać ekran biletowy w swoim języku, a często bywa tak, że wszystko już jest zapisane w zależności od Twojego bookingu. Na tej bramce jeśli będziesz musiał wprowadzić dane to klikasz VALIDATE i wprowadzasz kod rezerwacji, otrzymasz bilet Eurotunnel Document de Transport. Potem wjeżdżasz w kolejna kolejkę w której panuje dziki zachód z 6 pasów robią się dwa, także chwilę odstoisz. Kiedy dotrzesz do kolejnej bramki znak pokaże Ci żebyś przygotował passport czyli dowód osobisty i CMRkę. Z racji tego, że jesteś już w Anglii bramka będzie znajdowała się po prawej stronie, także musisz się przesiąść na miejsce pasażera. Tam zostanie Ci powiedziane pod który numer kolejnej wiaty masz wjechać, a jeśli nie powiedzą to będzie świeciła się strzałka tylko przy jednym wjeździe, do którego masz wjechać. Tam mogą Cię jeszcze raz sprawdzić. Potem kierują Cię zielone strzałki, które zapalają się nad ścieżką w którą masz wjechać. Dojeżdżasz do kolejnych rajek tylko w jednej standardowo będzie zapalone zielone światło w pozostałych oczywiście czerwone. Dla opornych stoi również samochód na światłach awaryjnych, który wskaże Ci drogę. Przy wjeździe na wagon będzie stał pracownik Eurotunnelu, on Cię będzie nawigował i wskaże w którym dokładnie miejscu masz się ustawić. Na jeden wagon mieści się jeden ciągnik z naczepą lub dwa busy, w tym przypadku muszą się ciasno ustawić. Gasisz auto, wyłączasz światła i agregat jeśli go masz, zaciągasz ręczny i wysiadasz w miarę szybko i sprawnie bo już będzie czekał na Ciebie bus, który zawiezie Cie do wagonu pasażerskiego. Ważna sprawa na koniec – toalety mieszczą się na początku i na końcu wagonu. Cała podróż trwa około 35 minut, jest dosyć nudna i nużąca. Terminal w Calais jest bardzo dobrze chroniony przed imigrantami, także nie ma z nimi najmniejszego problemu. Eurotunnel łączący Francję z Anglią mierzy 50 km, ma trzy nitki dwie przewozowe i jedną awaryjną. Droga Eurotunnelem z Calais do Folkstone to zdecydowanie lepsza, szybsza i bezpieczniejsza ale i dużo droższa alternatywa dla promu. Ceny wahają się od £30 do £214 jednak wpływa na nią wiele czynników, cennik znajduje się na głównej stronie Eurotunnelu http://www. eurotunnel. com/uk/tickets. Generalnie bez obaw, powodzenia i szerokości !