Ostatnio w całej maści różnych programów pojawia się moda na tak zwane lokowanie produktów. Jest to reklama, która występuje w trakcie trwania programów. Na przykład jest to bardzo popularne w programie „kuchenne rewolucje” Magdy Gesler. Często występuje tam używanie określonych marek przypraw. Dawniej w programach nie było mody na tego rodzaju reklamę a przynajmniej jeśli była to nie była tak mocno widoczna. Jednak reklama taka jeśli nie jest zbyt nachalna bardzo mocno zapada w pamięć i odnosi skutek. Osobiście uważam, że taka reklama jest lepsza od przerw w filmach ponieważ nie zajmuje czasu transmisyjnego. Najważniejszą rolą takiej formy reklamy jest działanie na podświadomość.
Nie narzuca się wtenczas na siłę produktu, który nie jest potrzebny potencjalnemu klientowi a pokazujemy jakie produkty do danego celu są dobre. Dlatego też taka reklama powinna być stosunkowo delikatna ponieważ jeśli przesadzone zostanie taka forma reklamy to niestety nie jest ona mile widziana przez widzów. Reklama musi być wykonywana z umiarem.