W mediach wieku XXI mamy do czynienia z nowymi zjawiskami, takimi, które nie powinny powracać, gdyż mogą się w sposób jednoznaczny kojarzyć z tym co nasi rodzice i dziadkowie przeżywali w czasach tak zwanej poprzedniej epoki w dziejach naszego kraju. Jednak teraz ta sama praktyka zaczyna powracać w swojej odmienionej i bardziej zaawansowanej formie. Propaganda i manipulacja w wieku XXI zaczyna zupełnie inaczej wpływać na ludzi. Stosuje się nie tylko takie elementy jak przekazy podprogowe, które już od lat stosuje się w reklamie. Serwisy informacyjne specjalnie decydują się na manipulowanie informacjami w sposób taki, by widz był jak najbardziej skołowany czy też nakarmiony został jedynie jedyną słuszną wersją wydarzeń. Media nie mają już w dzisiejszych czasach poczucia społecznej misji czy też prezentowania prawdy – obecnie mediami nie tylko rządza politycy, choć i oni mają niemały wpływ na środowisko dziennikarzy. Teraz wiele warunków i zasad narzucają korporacje, które w największym stopniu finansują działanie prywatnych stacji telewizyjnych.