Zgodnie z zarządzeniem krajowej rady radiofonii i telewizji oraz innych organów kontrolujących treści reklamowe w polskiej telewizji zabrania się emitowania dłuższych niż dwunastominutowe bloków reklamowych. Dodatkowo określa się, co może reklamowane, w jakich godzinach oraz jakie programy mogą być jedynie przerwane przez poszczególne sekwencje reklam. Wszystko po to, aby najlepszych filmów czy też wydarzeń sportowych, co chwila nie przerywać dodatkowymi reklamami. Tak, aby to programy emitowane w telewizji górowały nad reklamami a nie na odwrót. W przeciwnym razie kierujące się przede wszystkim chęcią zysku instytucje medialne doprowadziłyby do zjawiska nazywanego przereklamowaniem mediów, czyli sytuacji gdzie większość czasu antenowego zostałaby przeznaczona na reklamy. Wówczas oglądalność telewizji spadłaby w znaczącym stopniu a wraz z nią cena ze wyemitowanie określonej długości reklamy telewizyjnej. Dodatkowo straciłyby na tym pozostałe firmy tworzące polski system medialny albowiem np. producenci reklam nie uzyskaliby tak wysokich zysków jak miało to miejsce do tej pory i nie byliby w stanie w dalszym ciągu napędzać koniunktury w polskim telewizyjnym biznesie reklam.