Powszechność dostępu do internetu sprawia, że coraz więcej firm pragnie zaistnieć w sieci. Sposobów na dotarcie do internautów jest wiele. Dawniej najpopularniejszą formą reklamy internetowej były kampanie banerowe. Co prawda do dzisiaj jest wykorzystywana, ale jej skuteczność jest znikoma. Eksperci od reklamy proponują proste ćwiczenie: wymień pięć banerów które widziałeś podczas ostatniej sesji w internecie. Trudno sobie przypomnieć prawda? Obecnie największy udział w rynku mają reklamy kontekstowe, oferowane przez wszystkie większe portale łącznie z Google i Onet. Płacimy tutaj za kliknięcia w nasze reklamy, a nie za ich wyświetlanie. Ta forma reklamy jest atrakcyjna dla odbiorcy oraz reklamodawcy. Najbardziej znienawidzoną formą reklamy są toplayery, wyskakujące reklamy przysłaniające treści strony. Myślę, że ta forma reklamy może przydać się jeśli mamy naprawdę dobrą ofertę. Coraz częściej próbuje się wykorzystać najsprytniejsze narzędzie w reklamie – marketing wirusowy. Idea jest bardzo prosta stworzyć taką treść, aby internauci sami ją sobie przesyłali. Wbrew pozorom nie jest to takie proste. Oczywiście nie są to wszystkie formy reklamy w sieci, a tylko te najbardziej rzucające się w oczy.