Skuteczna promocja charakteryzuje się tym, że nie ogranicza się jedynie do jednego typu działań. Firmy, które decydują się na nią inwestują w rozwój własnej strony internetowej i kampanie prowadzone w tradycyjnych mediach, systematycznie uatrakcyjniają swoja ofertę handlową, a także zamawiają artykuły reklamowe.I choć może się wydawać, że wyjątkowo wybredny klient, z którym mamy do czynienia na początku dwudziestego pierwszego wieku będzie skłonny zignorować gadżety reklamowe jako rozwiązania wykorzystywane do firmowej promocji od lat, a tym samym pozbawione atutu świeżości, atrakcyjny artykuł reklamowy nadal jest w stanie skutecznie podbić jego serce. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że artykuły reklamowe nie stanowią w przekonaniu klienta zbyt dużego zobowiązania w stosunku do firmy, która je wręcza. Z reguły nie są one duże, a podmioty operujące artykułami reklamowymi starają się również, aby nie były to rozwiązania szczególnie drogie. Klientowi jest miło, że jego partner handlowy o nim pamięta, a jednocześnie nie odczuwa presji rewanżu, co oczywiście nie oznacza, że artykuły reklamowe nie spełniają swojej funkcji. Doświadczenie podpowiada nam, że gdy nadchodzi odpowiedni moment klient przypomina sobie, komu je zawdzięcza.