Ich kondycja oraz wygląd to jedna z pierwszych oznak stanu zdrowia. Słabe, łamliwe i rozdwajające się paznokcie są dowodem, że coś niedobrego dzieje się w organizmie człowieka. Najczęstszym grzechem przeciwko paznokciom, ale też czynnikiem szkodzącym zdrowiu, jest nieodpowiednia dieta.
Brak witamin to przede wszystkim następstwo niewystarczającej ilości warzyw oraz owoców w jadłospisie. Paznokciom głównie szkodzi brak tych z grupy B, choć bez witaminy A także raczej się nie obędzie. Tak więc warzywa, głównie te zielone, ale także ryby, jajka czy drożdże powinny być w diecie każdego, komu marzą się piękne, silne paznokcie. Jeżeli chodzi o witaminę A, to tu kluczowe jest jedzenie produktów na bazie mleka, jak również warzyw, tym razem tych w różnych odcieniach czerwieni i żółci. Od moreli i dyni, przez marchew, aż po buraki.
Nie samymi witaminami jednak żyje paznokieć. Potrzebne są mu również liczne składniki mineralne, głównie chodzi tu o fosfor, cynk oraz wapń. Na szczęście nie trzeba planować osobnej diety, która zapewniłaby dostawy tych cennych elementów. Wapń i fosfor występują często wspólnie, chociażby w produktach mlecznych. One również są źródłem opisanej powyżej witaminy A. Natomiast źródłem cynku są między innymi migdały oraz czosnek.
Aby dbać o ogólną kondycję organizmu, ale również zapewnić sobie zdrowe, silne paznokcie, nie można zapominać o odpowiednim nawodnieniu. Bez wody ciało oraz psychika znacznie gorzej funkcjonują, a w organizmie zaczynają gromadzić się toksyny. Konsekwencją tego są słabsze paznokcie oraz coraz liczniejsze problemy z utrzymaniem ich w dobrej formie.

duzohumoru.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *