Nie ulega żadnej wątpliwości, że odpowiedni program magazynowy ma ogromny wpływ na funkcjonowanie magazynu. Problem pojawia się jednak na etapie doboru odpowiedniego oprogramowania. Takie aplikacje są nierzadko dość kosztowne, a koszt ich wdrożenia w firmie dalece przekracza samą cenę licencji na użytkowanie. Jak zatem upewnić się, że nie wyrzucimy pieniędzy w błoto kupując niedostosowany do naszych potrzeb produkt?

Zapoznaj się z oprogramowaniem

Przede wszystkim warto sprawdzić co oferuje wersja demonstracyjna danego oprogramowania, jeśli jest dostępna. Dobrym pomysłem jest zagłębienie się w nią nieco bardziej, niż tylko powierzchowny rzut oka- często okazuje się, że brak jednej, pozornie mało istotnej funkcji, sparaliżuje cały założony przez nas plan, i zmusi do wprowadzania kolejnych zmian w systemie. Taką darmową wersję demo posiada na przykład popularny program LoMag. Dobrze byłoby skontaktować się z dystrybutorem oprogramowania i dowiedzieć się o produkcie jak najwięcej- choćby tego, czy jego architektura jest otwarta na wprowadzanie dedykowanych funkcji. W razie problemów taka konstrukcja programu może zaoszczędzić pieniędzy, czasu i stresu.

Dostosuj sprzęt do aplikacji

Bardzo ważne jest, aby cała infrastruktura sprzętowa była przygotowana na przyjęcie oprogramowania z którym przyjdzie nam pracować. Na zbyt słabych komputerach programy magazynowe mogą działać powolnie, zacinać się, a w gorszych przypadkach mogą pojawiać się inne, bardziej złośliwe błędy. W związku z tym warto dowiedzieć się, jaką pomoc w przypadku problemów może zapewnić nam producent czy partner wdrażający rozwiązanie w naszej firmie- jeśli po uruchomieniu całego systemu mamy być zdani wyłącznie na własne siły, być może warto rozważyć dołożenie kilku złotych. W końcu by ułatwić prowadzenie magazynu program powinien działać sprawnie, nie wymagając ciągłej uwagi.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *