Aby rodzice mieli jakąkolwiek wiedzę o tym, co ich dziecko robi, gdy siada do komputera, powinni sami wybierać dziecku gry kierując sięnp informacjami na opakowaniu a najlepiej grać z dzieckiem wspólnie w ulubione gry. Gry komputerowe jednak użytkowane z umiarem, moga rozwinąc u dziecka wyobrażnię, łatwiejsze kojarzenie faktów, logiczne myślenie, zdoloność podejmowania decyzji oraz sprawność wzrokowo- ruchową. W wyborze gry pomoże system PEGI, który dzieli gry na kategorie wiekowe, jednak czasami warto i zwrócić uwagę czy poziom trudności na pewno jest dostosowany do wieku dziecka. Jeżeli dziecka ma jakąś upatrzoną grę, warto przed zakupem poczytać informachje na forach internetowych. Warto odciągać dziecko od gier komputerowych, pokazując mu np w jaki sposób możę się pobawić na zewnątrz lub bawić się z nim. Jeżeli jednak dziecko nalega i twierdzi że woli zagrać to pozwólmy mu, jednak z zachowaniem umiaru. Wyznaczmy dziecku np pół godziny, godzinę i dziesięć minut przed końcem przypomnijmy mu delikatnie że pora kończyć granie. Jeżeli dziecku jest ciężko, postarajmy się stworzyć mu warunki do zabawy przypominające jego ulubioną grę komputerową. Dziecko wciągnie się w zabawę i na jakiś czas zapomni o komputerze czy konsoli. Gry mająjeszcze jedną zaletę. Rodzice obserwując dziecko przy graniu, poznają jego sposoby na radzenie sobie z problemami, reakcję na porażki czy sukcesy, widzą kiedy dziecko trzeba pochwalić lub zachęcić do dalszej gry. Jeżęli rodzice będą mieć kontakt z dzieckiem podczas grania to nic nie stoi na przeszkodzie by dziecko grało.