Jak otworzyć sklep internetowy by osiągnął sukces?

0
249

Jeżeli trafiłeś na ten artykuł być może oznacza to że planujesz otwarcie sklepu internetowe lub go otworzyłeś i coś poszło nie tak. W tym artykule postaram się Ci przybliżyć zagadnienia związane z otwarciem sklepu internetowego.

Jeżeli trafiłeś na ten artykuł być może oznacza to że planujesz otwarcie sklepu internetowe lub go otworzyłeś i coś poszło nie tak. W tym artykule postaram się Ci przybliżyć zagadnienia związane z otwarciem sklepu internetowego. W sieci jest mnóstwo artykułów gdzie znajdziesz informacje dotyczące pewnych etapów tworzenia sklepu internetowego. W moim artykule etapy planowania omówię krótko, a skupię się głównie na działaniach, które należy podjąć gdy już sklep internetowy zawiśnie pod odpowiednią domeną.

Planowanie

Każdy biznes rozpoczyna się od etapu planowania, analizy konkurencji, naszych zdolności finansowych, które decydują o jakości i długości kampanii reklamowej. Analiza sytuacji rynkowej dla młodego biznesu jest kluczowa. Jednak jest dopiero początek przygody z e-biznesem i jak wcześniej wspomniałem jest wiele artykułów sieci, które te zagadnienia rozwijają. Mniej natomiast jest informacji o tym co dalej. Co robić gdy już wypłyniemy naszym e-commerce na pełne morze. Wydawać by się mogło że firmy tworzące sklepy internetowe celowo nie omawiają zagadnienia, ponieważ jest trudne i czasochłonne.

Ostatni etap

Na ostatnim etapie odpada najwięcej firm. Często etap ten, w artykułach o podobnej tematyce jak ten wcale nie jest poruszany. Mowa o promocji sklepu internetowego, gdy ten już istnieje, działa i jest gotowy na przyjecie klientów. Etap promocji sklepu internetowego jest najtrudniejszym, najbardziej czasochłonnym oraz często najdroższym etapem z całej drogi e-commerce każdego początkującego biznesmena. Często strategie marketingowe powinny być układane indywidualnie. Poniżej opiszę dwa przypadki gdzie pojedyncza strategia marketingowa przyniosła korzyść naszym klientom. Dodam że, klienci Ci zajmowali się promocją swoich sklepów samodzielnie.

Poznań – sklep internetowy ze zdrową żywnością

To był ciekawy projekt wykonany przeszło dwa lata temu. Sklep internetowy posiadał ciekawą funkcję która była filarem promocji. Każdy kto mieszka w Poznaniu wie, że sklepy internetowe ze zdrową żywnością powstają jak grzyby po deszczu. Nie każdy na swym serwisie udostępnia opcję dowozu zakupów do domu. Rozszerzenie tego typu dla swojego sklepu internetowego znajdziesz na stronie https://www.designcart.pl. Promocja omawianego sklepu internetowego została oparta głównie na rynku poznańskim czyli lokalnie. Sklep raz w tygodniu sukcesywnie zasypywał główne części miasta ulotkami informującymi o promocjach oraz ulotkami szerzącymi informacje na temat zdrowego odżywiania. Drugim kanałem promocji stały się media społecznościowe. Kampania była prowadzona głównie na zawężonej lokalizacji wokół Poznania. Sklep osiągnął sukces po 8 miesiącach promocji i ma się dobrze do dziś.

Wrocław – sklep odzieżowy, oferujący odzież szyta na miarę

Kolejny projekt wypromowany przez właściciela sklepu. W tym przypadku było tyle łatwiej że zakład krawiecki oferujący usługi szycia na miarę istniał już od dawna. Celem promocji była maksymalizacja sprzedaży lokalnej oraz sprzedaż internetowa. W tym celu też powstał konfigurator produktu. Promocja odbywała się jedynie na kanale Facebook oraz na blogu powiązanym ze sklepem internetowym. Autor doskonale wyczuwał swych potencjalnych klientów i osiągnął dzięki temu sukces.

Jeżeli interesuje Cię wykonanie sklepu internetowego, a masz problem ze znalezieniem wykonawcy zajrzyj na stronę https://www.designcart.pl/oferta.html. W promocji możesz jednak spróbować własnych sił. Okazuje się że właściciele swych e-biznesów mogą samodzielnie promować swoje sklepy internetowe. Ważne w tym wszystkim jest przede wszystkim wyczucie klientów. Jednym z najlepszych kanałów promocyjnych, które wybierają właściciele sklepów internetowych to social media. To też najczęściej był wybierany przez początkujących przedsiębiorców, którzy dzisiaj już mają sukces e-commerce za sobą.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here